woensdag 25 januari 2017

koud he!!

Iedere maand organiseren we op de My Creations facebookgroep een inspiratie ketting.
De dames die zich daar voor op gegeven hebben krijgen iedere maand een thema door en dat thema gaan ze op een kaartje verwerken.
Vervolgens krijgen ze van mij ook een naam door naar wie ze dan het kaartje moeten sturen.
Het doel van de ketting is om elkaar te inspireren, iedereen verwerkt het thema op haar eigen manier en de meest uiteenlopende creaties komen iedere maand weer voorbij op de groep. Dat is echt erg leuk om te zien.

Het thema van de maand januari was sneeuw en/of ijs.
Er moest dus een kaartje gemaakt worden en daar moest iets met sneeuw en/of ijs op verwerkt zijn.
Nu vind ik het zelf altijd een uitdaging om dan toch beide er op te verwerken en dit is uiteindelijk mijn resultaat geworden.



De iglo heb ik gemaakt als volgt.
ik heb een mal gesneden met de silhouette cameo eigenlijk een mask stencil gemaakt.
Dat heb ik op wit carstock gelegd en met snow-tex ingesmeerd.
Dat gaat een beetje lastig met snow-tex omdat dat iets droger en stuger is als modeleerpasta maar met een beetje geduld lukt het uiteindelijk wel om het mooi in te vullen.
toen mask stenil verwijderd en de iglo laten drogen
Daarna de boog om de opening van de iglo op dezelfde manier er overheen gezet dus ook met een stencil en snow-tex en ook weer laten drogen.
Als alles droog is heb ik het ingesmeerd met hollografische glitter fine een soort glitterlijm maar deze droogt niet geel op door de lijm die er in zit deze blijft mooi helder waardoor je de schittering van de zon op de sneeuw er mee kunt creëren.
De naadjes in de iglo heb ik met een hele licht blauwe zig clean color brush ingekleurd. en ook een randje om de boog van de iglo heen voor schaduw effect.



De bevroren vijver heb ik gemaakt als volgt
Ik heb een ovaal gesneden van mica (transparant sheet) en deze bewerkt met crackle glaze dit is een transparante crackle verf.
Deze goed laten drogen waardoor er scheuren ontstaan en toen hij droog was ingewassen met witte shine pigment poeder.
hierdoor worden de scheuren beter zichtbaar en creeer je het ijs effect.
In het midden heb ik voordat ik de crackle er op smeerde een cirkel geplakt met verwijderbare tape zodat dat rondje niet werkt werd met crackle glaze waardoor een wak creëert
en onder het wak zwemt een visje die de ijsbeertjes in de iglo natuurlijk heel lekker vinden ;)
De sneeuw om de vijver is ook gemaakt met snow-tex
en zo denk ik dat mijn kaartje wel  aan de eisen van de opdracht heeft voldaan. 


Groetjes Sandra van Kleef




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

bedankt voor uw bezoekje op mijn blog, ik waardeer het heel erg als u een berichtje achter zou laten.
Thanks for visiting my blog and for leaving a comment!

Groetjes Sandra